Rules for Intermittent and Mimic Fasting : How to Support Your Health Naturally

Κανόνες για την Διαλλειμάτική και Μιμική Νηστεία : Πως να στηρίξετε την Υγεία σας Φυσικά

Εάν έχετε ενεργό έμμηνο κύκλο, ίσως αναρωτιέστε πώς μπορείτε να τον υποστηρίξετε και να τον βελτιστοποιήσετε. Μπορεί ακόμα να είστε περίεργες να μάθετε αν η νηστεία είναι μια ασφαλής και υγιής μέθοδος  για εσάς. Ίσως να θέλετε να μάθετε πώς να μειώσετε με φυσικό τρόπο, τα συμπτώματα του προεμμηνορροϊκού συνδρόμου, όπως εναλλαγές της διάθεσης, ευερέθιστο στήθος, μεγαλύτερη λαχτάρα για φαγητό, κόπωση, νευρικότητα και κατάθλιψη.

Οι περισσότερες γυναίκες ασθενείς μου έχουν μια κοινή απορία : εάν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη διαλειμματική νηστεία προς όφελος του και εάν θα έχει αποτελέσματα παρά τις ορμονικές μεταβολές που βιώνουν. Η απάντηση είναι ναι! Μπορείτε να κάνετε διαλλειμματική νηστεία αρκεί να δώσετε προσοχή στις ορμονικές σας διακυμάνσεις κατά τη διάρκεια του κύκλου των είκοσι οκτώ ημερών και να εστιάσετε στις ποιοτικές τροφές που μπορούν να υποστηρίξουν τον εμμηνορροϊκό σας κύκλο.

Βασικές οδηγίες :

  1. Εάν είστε κάτω των 35 ετών, υιοθετήστε ένα πιο ευέλικτο πρόγραμμα νηστείας , όπως κάθε δεύτερη μέρα ή λίγες ημέρες την εβδομάδα, έτσι ώστε να μην διακινδυνεύσετε την πιθανότητα να σταματήσει ο εμμηνορροϊκός σας κύκλος. Αυτή η προσέγγιση έρχεται σε αντίθεση με ένα πιο τακτικό πρόγραμμα νηστείας που μπορεί να ακολουθήσει μια γυναίκα των σαράντα, που είναι πιο κοντά ηλικιακά στην περιεμμηνόπαυση και την εμμηνόπαυση.

Το ProLon® ReSet είναι ιδανικό ως πρόγραμμα διατροφής διαλειμματικής νηστείας, καταναλώνοντάς το μία ή δύο φορές την εβδομάδα, καθώς σε 24 ώρες, προσφέρει Εσωτερική Αποτοξίνωση του Σώματος.

  1. Γενικά συμβουλεύω τις γυναίκες να μην νηστεύουν αν σχεδιάζουν να μείνουν έγκυες. Οι γυναίκες χρειάζεται, μέσω της τροφής τους, να προσλαμβάνουν καλές πηγές ενέργειας και θρεπτικών ουσιών, που αποθηκεύονται ως λίπος, προκειμένου να υποστηρίξουν μια υγιή εγκυμοσύνη. Όταν το γυναικείο σώμα δεν λαμβάνει ποιοτικές τροφές και υφίσταται άλλους στρεσογόνους παράγοντες όπως η έλλειψη ύπνου, η αναπαραγωγή και η γονιμότητα μπορούν ενδεχομένως να επηρεαστούν. Θα μπορούσατε επίσης να χάσετε προσωρινά την περίοδο σας, μια κατάσταση που ονομάζεται αμηνόρροια.
  1. Με τη διαλλειμματική νηστεία, οι πρώτες τρεις εβδομάδες του κύκλου σας είναι οι καλύτερες στιγμές για να νηστέψετε εάν έχετε κύκλο είκοσι οκτώ ημερών. Αυτή είναι η περίοδος κατά την οποία οι ορμόνες σας είναι πιο σταθερές και είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για να μειώσετε την ινσουλίνη και την φλεγμονή και να ενεργοποιήσετε την αυτοφαγία. Ωστόσο, η νηστεία κατά τη διάρκεια των πέντε έως επτά ημερών που προηγούνται του εμμηνορροϊκού κύκλου, μπορεί εν αγνοία σας να οδηγήσει στην εξάντληση θρεπτικών ουσιών και των ορμονών που είναι απαραίτητες στην ωχρινική φάση. 

Κατά την διάρκεια των 3 πρώτων εβδομάδων του κύκλου, και μέσω του 5ήμερου Προγράμματος Διατροφής Νηστείας ProLon® το σώμα σας θα εισέλθει σε διαφορετικά στάδια ανανέωσης και αναζωογόνησης.

  1. Για παράδειγμα, οι γυναίκες με Σύνδρομο Πολυκυστικών Ωοθηκών που επιθυμούν να χάσουν βάρος ,μπορούν να επωφεληθούν από την μέθοδο διαλειμματικής νηστείας 16:8, η οποία συνεπάγεται περιορισμό της κατανάλωσης τροφών και ποτών που περιέχουν θερμίδες σε ένα καθορισμένο παράθυρο οκτώ ωρών ανά ημέρα και αποχή από την τροφή για τις υπόλοιπες 16 ώρες. Αυτό το πρόγραμμα βοηθά στην εξισορρόπηση των ορμονών και υποστηρίζει την απώλεια βάρους. Πρέπει να είστε προσεκτικοί εδώ, όμως, και να μην προχωρήσετε αν προσπαθείτε να συλλάβετε.
  1. Ελέγξτε τα επίπεδα άγχους σας. Εάν βρίσκεστε σε κατάσταση έντονου άγχους, αναβάλλετε τη νηστεία μέχρι να είστε σε θέση να το διαχειριστείτε. Θυμηθείτε, όταν νηστεύετε, η κορτιζόλη (η κατεξοχήν ορμόνη του στρες) αυξάνεται, γεγονός που μπορεί να σας οδηγήσει σε απώλεια της περιόδου σας. Το να μην έχετε περίοδο είναι ένα σημάδι ότι το σώμα σας βρίσκεται σε κατάσταση έντονου στρες , για να νηστέψει. Η προληπτική διαχείριση του άγχους έχει εξαιρετικά οφέλη τόσο στην αποφυγή διαταραχών περιόδου αλλά και στη γενικότερη κατάσταση της υγείας σας.

Εάν η διαλλειμματική νηστεία δημιουργεί ελλείψεις θρεπτικών συστατικών ή προκαλεί παρατεταμένα χαμηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα (υπογλυκαιμία) αυτό πιθανότατα θα επηρεάσει τον άξονα υποθαλάμου – υπόφυσης- επινεφριδίων και θα διαταράξει την παραγωγή αναπαραγωγικών ορμονών. Σε γενικές γραμμές, εάν δεν μπορείτε να ρυθμίσετε σωστά το σάκχαρο στο αίμα σας, είναι ένα σημάδι ότι η διαλλειμματική νηστεία  μπορεί να μην η σωστή στρατηγική για εσάς.

Η διαλειμματική νηστεία θεωρείται ένα ασφαλές διατροφικό πρόγραμμα, με την προϋπόθεση ότι λαμβάνετε όλα τα θρεπτικά συστατικά.

Δρ. Μιχάλης Παπαχαραλάμπους

Ειδικός Παθολόγος – Γενικός Γραμματέας της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Αντιγήρανσης και Ανανεωτικής Ιατρικής (ESSAM)

@michaelpapacharalampous 


ProLon® 5 ημερών
από €199,00
Σετ Νηστείας ProLon Reset - 1 Day
από €49,00
ProLon® Nutrition Bar
€39,00
Έκπτωση
ProLon® Longevity Spread
από €11,90 Κανονική τιμή €47,60
ProLon® L-Biome (Υγεία του εντέρου)
€69,00